Seoses Motoexotika 2008 aset leidmisega esitas K. Paar kysimust. Sellist lihtsat ja selgepiirilisist, millele on imelihtne vastata,, või siis mitte. Mis on GT, mootori kubatuur, V8 jne. Iga mees teab, et GT on Grand Turismo, V( on vägev mootor, millel on V kujulised pütad jne. Kahtlus ja teadmatus on nende lihtsate mõistete taga. Mis selle V8 point on, peale selle, et vägev mootor. Ma kyll lubasin tallle mõistele vasted ja definitsioonid leida aga kuna ma pole siia ammu kirjutanud siis ehk pakub veel kellegile huvi. Hoiatan, et sellest saab nüüd pikk jutt, koos autode, siklite jne.

ajalooga, lisaks veel fakte tehnikamaailmast. Kyll ma võtsin endale lihtsa ülesande:D

Auto on maismaasõiduk, mis liigub omal jõul ning veereb vähemalt neljal rattal, mis ei asu ühes reas ja on pidevas kontaktis maapinnaga ning millest kaks on juhitavad ja vähemalt kaks vedavad.

1885. aastal ehitas saksa autoehitaja Gottlieb Daimler esimese mootorratta: ta kinnitas jalgratta raami külge mootori. Kes teada tahab siis ratas kui selline leiutati vanas Hiinas. Carl Benz ehitas samal aastal bensiinimooriga kolmerattalise tõlla. Auto (autos mobilis kreeka keelest tulnev ja tähendab sisuliselt ise liikuv). oli sündinud. Esimese ees asetseva mootoriga ehitasid prantslased Panhard ja Levasson 1890 aastal. http://www.lll.ee/faktid.htm lehelt leiate hulgaliselt huvitavaid ja veidraid fakte masinate kohta. 1908 ehitas Henry Ford esimese autotehase ja tegi sellega auto igaühele kättesaadavaks. Mudel T oli uus samm autonduse ajaloos, lihtne, odav, kerge parandada ja VASAKPOOLSE rooliga. (pilt)

Eelmise sajandi alguses sündisid mitmed tähtsad automargid. Daimler, Benz(kes hiljem liitusid), Henry Royce Charles Stewart Rolls lõid aga vastupidiselt Henry Fordile luksusautode tootmise-Rolls-Royce Limited nimelise firma, mis tegi masinaid eranditult käsitsi. Praegu kannab see firma nime Rolls-Royce Motor Cars ja kuulub Bayerische Motoren Werke AG aka. BMW nimelisele ettevõttele, kes on ka MINI omanik. Ma ei hakka puudutama erinevaid yleminekuid ja omanikevahetusi, kuna see ei puutu hetkel asjasse. Emile Levassor and Armand Peugeot lõid 1890 aastal väikse firma Peugoti tehaste kõrvale, mis ehitas autosid Daimleri mootoritele. Kurb hetk oli aset leidnud-prantslased avastasid autotööstuse. Tänapeval kuulub pesukott Volkswagen grupile, koos teise Prantsuse jubedusega-Citroeniga. 1892 ehitas Rudolf Diesel maailma esimese yllaylla diiselmootori. Bensiinimootorile tekkis esialgu mannetu konkurent, kes ajapuhku on muutunud järjest tugevamaks. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a6/4-Stroke-Engine.gif võib leida lihtsa pildi, mis seletab mootori tööprinsiipe. Tänapäeval kasutavad mootorid töötamiseks erinevaid kütuseid-bensiin, diisel(bio, sünteetiline jne), gaas, vesinik, õhk, samuti on olemas elektrimootorid, mis vajavad küll töötamiseks elektrit kuid hübriidautod on tulevik, näitab praegune trend autonduses(hübriidauto on masin, mis kasutab kahte kombineeritud mootorit või ajamit, mis koostöös kasutavad vähem energiat kui tavaline orgaanilisel kütusel paseeruv liikuv vahend), päiksepatareidel põhinevad mootorid on sisuliselt elektrimootorid (tavaline päikseenergial liikuv masin vajab lisatoidet, kuna ainult päikesest ei piisa). Uutel kütustel põhinevad mootorid on seni langenud alati Naftariikide vaikse rünnaku alla. Vesinikul paseeruv lihtne mootor tapaks sisuliselt nende majanduse.

Mootor on seade, mis muudab energiat mehaaniliseks tööks. Vastavalt kasutatavale energialiigile võib mootoreid liigitada: elektrimootorid, sisepõlemismootorid, pneumomootorid, hüdromootorid, termodünaamiline mootor. Enimlevinud on elektri- ja sisepõlemismootorid. Sisepõlemismootorid jagunevad omakorda diisel- ja bensiinimootoriteks. Hobujõud on mittesüsteemne võimsuse mõõtühik mida tähistatakse (hj). Hobujõu suurus on 735,499 vatti. Inglismaal ja USA's on hobujõu suuruseks 745,7 vatti. USA-s võrdub 1 hobujõud 0,7457 kW-ga, Euroopas enamasti aga 0,7355 kW-ga. Üks vatt võrdub võimsusega, mille korral tehakse ühes sekundis üks džaul (J) tööd või on võrdne energia hulgaga 1 volt-amper .Mootori töömahtu mõõdetakse kuuptollides (CID, Cubic Inch Displacement) 1 CID = 16,39 cm3. See oli nyyd see keeruline osa aga selle põhjal saate öelda, et Teie 123 HJ. autol on nii ja niipalju KiloWatte. Aga mingem veel keerulisemaks. On üks asi, millest väga tegijad autopeded eristuvad lihtsalt autopededest-Pöördemoment. See müstiline sõna kutsub andunud autofanaatikus esile peaaegu religioose pilgu. Nende südamed täituvad tänutundest-nad on leindud venna\õe. Mis see siis on? http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30 see leht annab teile enam kui ammandava vastuse ja teeb teid autofanattide seltskonnas omaks jopeks. http://www.tqhq.ee/dir.php?id=32 võite leida lausa fanaatiliselt lahtiseletatud mootori tööpõhimõtted ja ehituse. Aga tuleme tagasi teemasse.

Kuna eelneva sajandi algusest on autondus arenenud lausa kosmilistesse sfääridesse siis pole mõtet üles lugeda kõikki pisifakte ja detaile. Maailmas on kümneid automarke ja sadu mudeleid, millega võite tutvuda http://www.worldcarfans.com kodulehelt näiteks. Mina toon välja ainult tähelepanuväärsemad ajaloos. Alustame tänapäevast.

Kuna pidevalt ilmub mingeid junne siis tõeliselt silma jäävad ainult superautod või millegi uuega erinevad masinad. http://www.koenigsegg.com/home.html leiame superautode tootja Norrast\Rootsist. Neil on kyll ainult kolm mudelit aga keda see huvitab, sest nende mudelid on lihtsalt qoolid. Lahe on sealjuures see, et nende edasimüüija on ka Eestis ja veel 12 Euroopa riigis-meil on vedanud. CCXR on masendavalt ilus.

http://www.bugatti.com/en/home.html aiaa, kui mul oleks miljon krooni.. siis ma võiks sellest ainult und näha. See on superautode lipulaeva mast-Veyron. Juhuks kui teie lemmiksaade on Top Gear siis te teate millest jutt. Top Gear on lihtsalt selline saade, et see peab olema teie lemmik,, või teil on midagi häda. Selle auto kohta ainult yx fakt-sel on 1001! Hobujõudu.

http://www.lamborghini.com/2006/lamboSitenormal.asp?lang=eng Murcielago LP 640 Lamborghini. Kuna antud firma on langenud AUDI haardesse siis kardetakse, et nende masinatest hakkab kaduma hullumeelsus, jõulisus ja silmatorkavus-need omadused, mille poolest Lambo silma on paistnud. Murcielago ei jäta põhjust muretsemiseks-see on veel segasem,, või noh.. peaaegu;) http://et.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_Diablo Diablo oli masin, mille teel hoidmiseks pidid sa 5 korda nädalas jõusaalis käima, taltsutamatu aga nende omanikud naudivad seda. Mingil määral on nad sarnased kauboile, kes on just murdnud metsiku mustangi jõu ja teinud ta taltsaks.,, või siis nad arvavad nii.

Mustang on hea jätkamiseks. Ma kardan, et nüüd kaob järjepidevus päris ära aga vahet pole. http://www.shelbyautos.com CARROLL SHELBY nimi tasub meelde jätta, sest see mees oli geenius. http://en.wikipedia.org/wiki/Carroll_Shelby annab tema loomingust suurepärase ülevaate. On siiski üks, mis ülem kõigest. http://petitestreet.com/images/Shelby%20GT500E%20Eleanor%20-%20Pass%20Side.jpg Nyyd väike vahelõik. Nagu teada on autopededel oma filmid, mida andunult vaadatakse, teatakse peast, mida ytleb Agelina Jolie ferrapoe garaazi ust avades jne. Nendest filmidest kirjutan ma teine kord, sest see tundub sama huvitav olevat.

Mclaren F1 on täiesti unikaalne masin. http://www.youtube.com/watch?v=nkfvQvc9ipI vastab sellele ehk pisut. http://www.motorimania.net/manifestazioni/supercar/images/McLaren.F1.Gt.2.jpg Kysite, miks see masin nii eriline on. Esimene pisiasi, sel on üks iste keset autot. Sõitmiseks on vaja kõrvaklappe. Kui te gaasi riivate siis vajub teie keha istmesse 4 G raskusjõul. Kuna seda autot toodeti tüütult vähe siis on tema hind müstiline.

Neid on veel. Porsche, Ferrari, TVR, Maserati, Aston Martin, Jaguar-kõik nad on sportautode tootjad. Ma jätkan muljetavaldavate mudelite tutvustamist järgmine kord. Ootamatult on kell palju saanudJ. Siis teen juttu ka tuntumatest võidusõitudest ja sõitjast. Õigekeel läks enne kirjutamist juba magama,, ööd.

Categories:

0 Responses "Autondus ja kõik sellega kaasnev."